Menu
Eroeffnung-1285x285.jpg
Schließen

SERVICENUMMER

Service

+31 79 368 37 50

WashTec Benelux BV

Radonstraat 9

2718 SV Zoetermeer

Telefoon: +31 79 36 83 720

Fax: +031 79 36 83 725

 

WashTec Belgie

Yves Glorieux

Telefoon: +32 47 22 51 565

Contactformulier

Hoe zorgt u ervoor dat de opening van uw carwash een duurzaam succes wordt

De wasstraat is klaar voor opening, de winkel is ingericht, de medewerkers zijn opgeleid, het proefdraaien is uitstekend verlopen... en nu is de grote dag eindelijk aangebroken. Uw wasstraat wordt geopend! Er zijn verschillende zaken die u zeker in overweging moet nemen om deze dag tot een succes te maken.

Lokaal reclame maken is van essentieel belang

U doet er goed aan de opening van uw wasstraat in uw stad of in de buurt zeker van tevoren aankondigen door middel van lokale reclame. Denk bijvoorbeeld aan adverteren in dagbladen, maar ook via billboards. Hier vindt u meer tips. Begin met de belangrijkste informatie: Waarover? Carwash. Waar? Locatie. Met ingang van? Datum. De laatste zin luidt dat iedereen van harte welkom is bij de opening en kan profiteren van de welkomstkorting.

Korting vanaf de opening

Misschien geeft u niet graag korting bij de start van uw nieuwe zaak, maar u moet zich eerst bewijzen ten opzichte van de klanten. Vooral als er concurrentie te duchten is in de buurt, moet u bewijzen dat u beter bent. U kunt zelf beslissen hoe de korting eruitziet. Op de eerste dag alle wasbeurten voor de prijs van één euro misschien? Of iedereen 50% korting geven en bijvoorbeeld 75% aan degenen die direct een klantenkaart bestellen? Feit is dat het wel de moeite waard moet zijn.

Online adverteren vergroot uw bereik

Geen enkel bedrijf kan zich vandaag de dag veroorloven om geen website te hebben. Met een website kunt u uw klanten een goed overzicht geven van beschikbare wasprogramma´s, gebruikte reinigingsmiddelen en overige voordelen die uw wasstraat te bieden heeft. Stel het bedrijf kort voor en laat zien welke voordelen trouwe klanten genieten. Nieuws, aanbiedingen en overige informatie zorgen ervoor dat uw klanten op de hoogte blijven.

Voeg de bedrijfsinformatie van uw carwash toe aan Google Maps zodat deze direct kan worden ingezien. Maak ook een Facebook-pagina aan om uw bereik te vergroten. Een andere manier om zoveel mogelijk potentiële klanten te bereiken is via Google Ads. In feite moet u eerst beginnen met zowel online als lokale marketing voordat u de opening van uw zaak viert. Alleen dan zullen de potentiële klanten eindelijk weten wanneer de opening van uw wasstraat is.

De eerste indruk telt

Zelfs als het lastig is, zorg ervoor dat u goed uitgerust bent voor uw grote dag. U moet alert, scherp en vrolijk zijn als de eerste klanten aankomen. Zorg ervoor dat vriendelijkheid en behulpzaamheid bij uw team hoog in het vaandel staan. Sta er met uw neus bovenop, klaar om klanten te woord te staan. Alles hoeft de eerste dag niet meteen gesmeerd te lopen... veel dingen worden pas duidelijk tijdens de alledaagse situaties en moeten nog op hun pootjes terechtkomen.

Het is belangrijk dat u altijd attent, vriendelijk en professioneel blijft, ook als op de eerste dag niet alles soepel verloopt. Blunders zijn veel makkelijker weg te lachen dan u denkt. Toch is het belangrijk dat u deze foutjes niet zomaar negeert! Biedt uw excuses aan, leg uit dat u en uw team nog steeds aan het leren zijn en dat deze fout niet meer zal optreden. Bedank de klant voor het informeren en wellicht kunt u de ontevreden klant een tegoedbon geven voor een gratis wasbeurt.

Zorg ervoor dat u de gewone zaken, die u wellicht over het hoofd ziet, op orde hebt. Bijvoorbeeld door ervoor te zorgen dat u wel genoeg wisselgeld in kas heeft. Het is ook belangrijk dat u en uw personeel simpele vragen over de werking van de carwash weten te beantwoorden. Voor klanten is het een geruststellende gedachte dat u een professionele indruk maakt en de technische details van de wasstraat en de juiste namen van de reinigingsproducten kent.

Kleine geschenken kunnen klantenbinding bevorderen

Wat zou een openingsviering betekenen zonder kleine geschenken? U zou natuurlijk kunnen opperen dat u al korting geeft. Dat klopt, maar dit is toch iets anders. Als uw klanten de eerste dag een onderhoudsstift voor afdichrubbers of velgenreiniger mee naar huis kunnen nemen, is dat iets tastbaars. Zelfs een microvezeldoekje of een klein flesje reinigingsmiddel voor hardnekkig vuil op de voorruit herinnert mensen aan hun bezoek aan deze mooie, nieuwe autowasstraat.

Er is ook een bijzonder populair relatiegeschenk dat u nooit mag onderschatten, namelijk pennen bedrukt met bedrijfsnaam en adres. Een setje goedkope pennen met uw bedrijfsnaam laten bedrukken is niet duur, maar het effect ervan is simpelweg briljant. Klanten nemen ze mee naar huis, waar ze steeds weer gebruikt worden in het dagelijks leven, hier voor het maken van een aantekening, daar voor een boodschappenlijstje... Al gauw valt de opdruk u nauwelijks meer op, maar de informatie is vastgelegd.

Kort samengevat: Maak eerst reclame en tover daarna een glimlach op uw gezicht!

Zorg ervoor dat de informatie zo veel mogelijk mensen bereikt voordat u de wasstraat opent. Lok uw potentiële klanten door middel van kortingen en probeer zoveel mogelijk van hen voor de lange termijn te binden. Door de combinatie van deskundigheid, vriendelijkheid, professionaliteit en het geven van enkele kleine geschenken kunt u er zeker van zijn dat de mensen aangename herinneringen hebben aan hun bezoek aan uw carwash. En dat kunt u verder uitdragen!

Plaats een reactie

* Verplicht