Service
+31 79 368 37 50
Radonstraat 9
2718 SV Zoetermeer
Telefoon: +31 79 36 83 720
Fax: +031 79 36 83 725
Als u van plan bent om een carwash te openen, dan is de locatie de belangrijkste zaak. Zelfs de beste, modernste en meest klantvriendelijke installatie zal geen winst maken als deze niet zichtbaar is. Een wasstraat moet snel en eenvoudig worden gevonden, maar er is meer nodig om er een goede locatie van te maken.
Waar veel auto's zijn, vind je veel potentiële klanten. Dit betekent dat een hoofdstraat meestal een goede locatie is voor een wasstraat. Het ideale plaatje is als voertuigen ter hoogte van de locatie gedwongen worden langzamer te rijden, bijvoorbeeld door een stopbord of stoplicht. Vlaggen, grote borden of zelfs het spuiten van de muren van de voorgevel aan de zijde van de weg helpt om uw potentiële klanten hier naartoe te lokken.
Kruispunten of secondaire wegen zijn als locatie niet geschikt als u op doorgaand verkeer rekent. Zelfs als u duidelijk zichtbare borden met nauwkeurige, korte en gemakkelijk te begrijpen aanwijzingen bij de hoofdweg plaatst, zullen slechts een paar mensen van de weg van A naar B afslaan om juist u te vinden. Het maakt een groot verschil of u de wasstraat kunt zien en deze direct kunt bereiken of niet.
Op drukke momenten kan een grote hoeveelheid toegestroomde auto's op het terrein ontstaan. Zorg daarom voor een vlotte doorstroming van de auto's door het creëren van ruime toegangen van en naar het terrein. Bovenal moeten de toegangswegen, indien mogelijk, direct toegankelijk zijn vanaf de hoofdweg. Als bestuurders een of twee keer moeten afslaan om de wasstraat te bereiken, dan kan dat ervoor zorgen dat minder overtuigde automobilisten gaan twijfelen en het wassen mogelijk uitstellen tot een andere keer.
Als u een tankstation of garage hebt, dan kunt u uw bedrijf uitbreiden met een wasstraat. Wie al onderweg is om zijn auto te laten onderhouden, zal deze waarschijnlijk ook tegelijkertijd wassen. Ook kunnen klanten zich de locatie makkelijk herinneren. Een tankstation met een wasstraat wordt niet zo makkelijk vergeten. Een bezoek kan gemakkelijk een vast ritueel worden voor mensen in de omgeving, bijvoorbeeld in het weekend.
Wie geen eigen benzinestation of garage heeft, kan er op zijn minst voor zorgen dat een van beide zich in de onmiddellijke nabijheid van zijn nieuwe wasstraat bevindt. Zij profiteren namelijk van de nabijheid van de andere diensten en kunnen afspraken maken met hun exploitanten. Klanten van tankstations kunnen bijvoorbeeld korting krijgen bij wasstraten als ze met hun bonnetje kunnen aantonen dat ze bij het naastgelegen tankstation hebben getankt.
U kunt ook goede zakendoen met veel grotere bedrijven op industrieterreinen of andere delen van de stad. Vooral in de buurt van transportbedrijven betalen wasinstallaties voor grote voertuigen zoals vrachtwagens en bussen zich dubbel en dwars terug. Ook hier kunt u uw klanten behouden door volumekortingen aan te bieden aan hun exploitanten. Hetzelfde geldt voor bedrijven met een wagenpark voor hun werknemers.
Veel steden beschikken over winkelcentra en pleinen waar veel verschillende bedrijven en dienstverleners dicht bij elkaar gevestigd zijn. Het vestigen van een wasstraat in deze gebieden kan zeker ook de moeite waard zijn. Families kunnen hier hun taken verdelen. Terwijl de ene partner boodschappen doet, kan de andere de auto gaan wassen.