Menu
header_blog_ger_06.jpg
  • Home ❯
  • Blog ❯
  • Hoe kunt u klanten aan uw carwash binden?
Schließen
SERVICENUMMER

Service

+31 79 368 37 50

WashTec Benelux BV

Radonstraat 9

2718 SV Zoetermeer

Telefoon: +31 79 36 83 720

Fax: +031 79 36 83 725

Contactformulier

Hoe kunt u klanten aan uw carwash binden?

Ongeacht of u nu net gestart bent met een wasstraat of al een goedlopende wasstraat heeft, een grote klantenkring is belangrijk voor het bedrijf. Loyale klanten zorgen voor een regelmatige omzet. Maar hoe wint u de loyaliteit van uw klanten? Er zijn heel veel mogelijkheden die u voor uw bedrijf kunt gebruiken.

Kortingen en speciale aanbiedingen

  • Een populair middel om klanten te binden is de zogeheten waskaart voor 10 wasbeurten, die de klant kan kopen voor de prijs van 9 individuele wasbeurten. Bij elke waskaart voor 10 wasbeurten geeft u dus één gratis wasbeurt weg.
  • Een klantenpas heeft nog een andere optie. Bied een waskaart aan uw vaste klanten aan waarop ze zelf saldo kunnen laden en waarmee ze kortingen kunnen krijgen. Vaste klanten met een opwaardeerkaart betalen over het algemeen 50 cent minder voor elk wasprogramma en krijgen direct korting als ze hun kaart met 50 euro opwaarderen. Maak uw aanbod voor vaste klanten zo aantrekkelijk mogelijk. Alle klanten die bijvoorbeeld een groot bedrag ter waarde van 200 euro opwaarderen, behoren nu tot de "Gold Customer Club". Leden daarvan ontvangen speciale aanbiedingen en aanbiedingen. Geef uw vaste klanten op hun verjaardag een speciale korting in de vorm van een bonus in natura, zoals bijvoorbeeld een gratis autobodem reinigingsbeurt. Of geef gewoon een gratis wasbeurt cadeau. Een meerwaarde voor uw klanten en een manier om trouwe klanten aan uw wasstraat te binden. Leg reclamefolders met daarin aanbiedingen en aanmeldformulieren voor lidmaatschap naast de balie neer en zorg dat uw medewerkers de aandacht van uw klanten daarop vestigen.
  • Verschillende aanbiedingen zoals seizoenaanbiedingen zijn zeker ook een manier om klanten aan uw wasstraat te binden. In de aanloop naar Kerstmis kunt u bijvoorbeeld een stand huren in een winkelcentrum waar u cadeaubonnen verkoopt. Of biedt mensen die net een nieuwe auto hebben gekocht een gratis wasbeurt aan of minstens korting om de door uw aangeboden diensten uit te proberen. De meeste autodealers geven graag een gratis wasbeurt weg, en de trotse nieuwe autobezitters wennen meteen aan het wassen van hun auto in uw wasstraat.
  • Een mooie optie voor klantenbinding is het aanbieden van volumekortingen aan bedrijven met wagenparken, autoverhuurbedrijven of autodealers. Het is vooral wenselijk dergelijke klanten te binden omdat ze regelmatig terugkeren en niet beïnvloed worden door het weer of de seizoenen. Zorg ervoor dat u een klantenbestand aanmaakt waarin u aantekeningen maakt van de voorkeuren van deze belangrijke klanten. Deze kunt u dan gebruiken voor gerichte aanbiedingen. De klanten zullen merken dat zij persoonlijk gewaardeerd worden en zullen u trouw blijven.

Kortingen werken altijd goed. Veel mensen kunnen door kortingen naar een bepaalde locatie worden gelokt. U kunt echter nog een andere aanpak uitproberen. Laat uw klanten zien dat er een andere manier is! Klanten die zich op hun gemak voelen, komen graag terug.

Promotieartikelen en nét dat beetje extra service

  • Naast de uitmuntende kwaliteit van de carwash spelen nog vele andere factoren een rol bij het feit of een carwashklant tevreden is en dus altijd bij u terugkomt. Breid uw service uit en lever uw klanten een toegevoegde waarde die ze bij geen enkel andere wasstraat in deze vorm zullen ervaren. Geef bijvoorbeeld iedere klant die voor de premium wassing kiest een reinigingsdoekje cadeau dat hij/zij op elk gewenst moment kan ruilen voor een nieuw exemplaar. En wat dacht u van gratis vuilniszakken en ruitenreinigingsdoeken? Om dergelijke zaken niet meer te laten kosten dan ze opleveren, moet u de klant eerst vragen of deze daarvan gebruik wil maken.
  • Naast reclamemateriaal zijn er nog vele andere diensten waarvan u gebruik kunt maken om uw klanten te binden. Als uw carwash ook van stofzuigers is voorzien, dan kunt u deze serviceverlening aan uw klanten gratis aanbieden in combinatie met hun wasbeurt.
  • Ongeacht het seizoen, carwash klanten hebben de neiging om een lange tijd door te brengen bij vooral de wasboxen. Dus wat dacht u van het plaatsen van een koffie- of verkoopautomaat ten behoeve van uw klanten? Het zijn vaak de kleine dingen die ervoor zorgen dat klanten zich bij een bepaalde wasstraat thuis voelen. Maak gebruik van deze kleine dingen voor uw bedrijf.
  • De opdringerige verkopersmentaliteit schrikt veel klanten af. Zorg dat uw bedrijf zich van de massa onderscheidt door uw medewerkers aan te moedigen de klanten eerlijk te vertellen of ze specifieke diensten wel of niet nodig hebben. Uw geloofwaardigheid en betrouwbaarheid worden daardoor versterkt.
  • U kunt ook uw klanten inspraak geven door klanttevredenheidsonderzoeken te organiseren en de inkomende suggesties zeker ter harte nemen. Als klanten het gevoel hebben dat zij iets met hun mening kunnen bereiken, dan zullen zij u daarvoor dankbaar zijn door naar uw wasstraat te rijden als hun auto´s gewassen moeten worden.
  • Onzekere klanten kunt u overhalen door aan te bieden zelf hun auto's door de wasstraat te rijden. Dit voorkomt ongelukken die tot onzekerheid bij klanten kan leiden en levert echt een toegevoegde waarde.

De beste service bieden heeft weinig waarde als uw klanten daarvan niet op de hoogte zijn. Daarom ontwikkelt u strategieën om de aandacht van uw klanten op uw diensten te vestigen. Deze werkwijze werkt niet overal even goed. Mocht er toch iets fout gaan, reageer dan snel, zelfverzekerd en op beleefde wijze. Op deze manier kunt u van een hachelijke situatie toch nog succesvol oplossen.

Uitgebreide informatie en error management

Ongeacht uw keuze, transparante communicatie is altijd belangrijk. Informeer uw klanten niet slechts over aanbiedingen, klantenkaarten en diensten, maar ook over uw wasstraat en de beschikbare wasprogramma's. Voorzie uw website regelmatig van updates en verspreid folders die duidelijk uitleg geven over de bijzondere eigenschappen van uw wasstraat en -programma's.

Als een klant ontevreden is en klaagt, blijf dan vriendelijk en constructief. Zelfs ontevreden klanten kunnen tot de vaste klanten gaan behoren, zoals blijkt uit het volgende voorbeeld uit de praktijk: Een spuitlans werkte niet bij een doe-het-zelf wasbox. De carwashklant was zo ontevreden over de wasbeurt die hij had betaald, dat hij per e-mail contact opnam met de exploitant en verklaarde dat hij zijn auto nooit meer bij deze wasstraat zou wassen. De exploitant betreurde vervolgens deze ongelukkige waservaring en bood de klant een gratis wasbeurt aan bij dezelfde wasstraat of het betalen van een wasbeurt bij een wasstraat van de klant zijn keuze. De snelle, vriendelijke en professionele reactie van de beheerder leidde ertoe dat deze ontevreden klant de wasstraat een tweede kans gaf en uiteindelijk een vaste klant van de exploitant is geworden.